Suportų restauravimas, kas tai ir kodėl tai reikia daryti? Stabdžių suportų (arba stabdžių apkabos) paskirtis – tai, veikiant hidraulinei spaudimo jėgai, priversti stabdžių kaladėles spaustis prie stabdžių diskų ir stabdyti ratus arba, atleidus stabdžio paminą, atlaisvinti apkabos stabdžių trinkeles, kad ratai suktųsi laisvai. Dažniausiai automobilyje, kuriame yra diskiniai stabdžiai, sumontuotos dvi stabdžių apkabos priekyje ir dvi gale.
Dėl temperatūros kaitos, eksplotavimo sąlygų sukietėja stabdžių apkabos tepalas ir stabdžių apkaba pradeda strigti. Dėl to pradeda kaisti ratas, greičiau dėvisi stabdžių trinkelės, sumažėja stabdžių efektyvumas. Paprastai tuomet jos pradeda skleisti cypimo garsą. Kiekviena kaladėlė dažniausiai turi susidėvėjimo indikatorių, metaliuką, ir, nudilus stabdžių kaladėlei iki tam tikro lygmens, tas metaliukas pradeda liestis su stabdžių disko metalu ir pradeda skleisti cypimo garsą. Be to, kai kurie automobiliai turi įmontuotus daviklius į pačias kaladėles, kurioms nudilus automobilio skydelyje matomi įspėjamieji ženklai. O jeigu įspėjamojo indikatoriaus neturi, tuomet susidėvėjimą galima nuspėti pažvelgus į stabdžių suportą (apkabą) – per vidurį yra tam tikros įpjovos, kurioms nudilus, suprantama, reikia atlikti stabdžių apkabos (suporto) remontą arba restauravimą. Dar kitas stabdžių apkabų gedimo atvejis, kai jos užstringa arba iškrypsta iš tinkamos padėties. Tada stabdžių apkaba lengvai neslankioja ir taip stabdoma tik viena stabdžių disko pusė. Derėtų nepamiršti, kad stabdžių kaladėles reikia keisti tiek gale, tiek priekyje. Dar svarbu paminėti, kad dėl automobilio eksploatavimo laiko – suportai pažeidžiami korozijos, dėl kurios suporto gumelės sutrūkinėja ir praleidžia vandenį į judančiąsias dalis. Dėl drėgmės prasideda korozija. O tai lemia rimtus stabdžių sistemos sutrikimus.
Laiku pastebėjus stabdžių apkabos (suporto) defektą, gali užtekti tik jos restauravimo, t.y. jeigu stabdžių suportai (apkabos) leidžia stabdžių skystį, bet nevaikšto, gumelės apsauginės kreipiančiųjų ar cilindriuko yra nedaug įplyšusios. Bet svarbu žinoti, kad restauruojant stabdžių suportus (apkabas) pasitaiko taip, kad tvarkant suportus (apkabas) reikia ne tik keisti remontinį gumelių komplektą, bet kartais tenka keisti ir patį stumokliuką (cilindriuką), kuris nuo vandens ir korozijos yra pažeidžiamas, tokį stumokliuką (cilindriuką), sudėjus į vidų su naujomis kaladėlėmis, gali leisti skystį, kuris per jo korėtą paviršių tekės lauk ir sistema bus nesandari, todėl tokius stumokliukus (cilindriukus) primygtinai rekomenduojame keisti. Tačiau uždelsus, gali tekti keisti stabdžių apkabas (suportus). Nepamirškite, kad laiku atliktas stabdžių suportų restauravimas arba remontas, užtikrins saugų automobilio eksploatavimą ir mažus remonto kaštus.
Stabdžių kaladėlių keitimas priskiriamas prie automobilio eksploatacinių remontų. Su stabdžių sistema neverta eksperimentuoti su pigiomis detalėmis ar nekokybišku remontu – stabdžiai turi būti remontuojami ir tikrinami reguliariai, kaip nurodo kiekvieno automobilio instrukcija, naudojant reikiamas ir nurodytas medžiagas ir detales. Stabdžių suportų restauravimą ar remontą rekomenduojame patikėti profesionalams, kadangi tai darbas reikalaujantis žinių, įrankių, kruopštumo ir technologinių procesų išmanymo. Automobilių servise „Gerautus“ atliekamas stabdžių suportų (apkabų) restauravimas bei remontas kokybiškai bei už prieinamą kainą.
< Atgal