Mums patinka remontuoti automobilius, nes darome tai, ką išmanone geriausiai. Nuo 2001 metų!

Stabdžių remontas

< Atgal

Stabdžių remontas

Stabdžių diskų keitimas

Stabdžių diskai, kaip ir stabdžių kaladėlės, yra labai svarbus stabdžių sistemos komponentas. Galima sakyti, kad šis automobilio mazgas privalo būti aukščiausios kokybės dėl žmonių saugumo. Tačiau būtina pastebėti, jog automobiliui važiuojant stabdžių diskai patiria didelę apkrovą. Ir taupyti čia nevalia.

Stabdžių diskų būna labai įvairių:

  • paprasti;
  • ventiliuojami (skirti didesnėms apkrovoms);
  • raižytų ir sugręžiotų skylėmis (dažniausiai sportiniuose automobiliuose).

Atvykę į automobilių servisą „Gerautus“, rekomenduojame profilaktiškai pasitikrinti automobilio stabdymo sistemą. Ir, reikalui esant, atlikti stabdžių diskų keitimą, stabdžių diskų tekinimą ar stabdžių būgnų keitimą. Stabdžių diskai dalyvauja stabdymo trinties procese, todėl karts nuo karto, kaip ir stabdžių kaladėles, juos reikia keisti. Stabdžių diskai paprastai turi ant jų iškaltus minimalaus plonumo matmenis, t.y. stabdžių diskai negali būti plonesni nei nurodyta, jei taip yra – juos reikia keisti. Stabdžių diskų nusidėvėjimas priklauso nuo to, kur automobilis eksploatuojamas: mieste ar užmiestyje. Taip pat priklauso ir nuo stabdžių trinkelių kokybės. Dažniausiai vieno stabdžių diskų komplekto tarnavimo laikas atitinka 2–3 stabdžių trinkelių keitimus. Žinant, kad stabdžių trinkeles reikia keisti kas 20–30 tūkstančių kilometrų, stabdžių diskai turėtų būti keičiami kas 60–80 tūkstančių kilometrų.

Stabdžių diskams didelę įtaką daro temperatūros kaita, pavyzdžiui, kai po dažno stabdymo įkaitęs diskas yra aptaškomas šaltu balos vandeniu. Todėl reikia atkreipti dėmesį į tai, iš kokių medžiagų yra pagaminti stabdžių diskai. Pigesni stabdžių diskai pagaminti iš perlitinio ketaus geležies ir yra linkę rūdyti. Dėl šių priežasčių patariama naudoti brangesnius stabdžių diskus, kurie yra pagaminti iš aukštos kokybės plieno. Žinoma, galima pasirinkti keraminius stabdžių diskus – jie atlaiko labai aukštą temperatūrą.

Kadangi stabdžių diskai turi būti efektyvūs esant aukštai temperatūrai, taip pat greitai ataušti, technologai sukūrė alternatyvą standartiniams diskams – tai ventiliuojami arba gręžioti stabdžių diskai. Ventiliuojami stabdžių diskai turi specialius kanalus, kurie, esant didelei apkrovai, leidžia stabdžių diskui ataušti iš vidaus. Gręžioti stabdžių diskai turi daug angų, išgręžtų visame jų trinties paviršiuje. Tai leidžia diskui greitai atvėsti ne tik išilgai jo perimetro, bet ir aplink išgręžiotas angas. Raižyti stabdžių diskai turi išilgines įpjovas per visą diskų perimetrą. Bet tai – dar ne viskas. Stabdžių diskai turi būti žinomo gamintojo. Jų kokybė turi būti patvirtinta bandymais. Brangesni stabdžių diskai yra saugesni. Daugelis gamintojų, kurie siūlo pigesnius stabdžių diskus, gamina juos iš pigesnių medžiagų arba taupo atlikdami per mažai diskų kokybės bandymų. Brangesnių diskų gamintojai išleidžia daug pinigų diskų kokybės bandymams, patikrina jų šilumos varžą, atsparumą trūkimui, susidėvėjimo terminą. Nepamirškite, Jūsų artimųjų saugumas yra svarbiausias ir nediskutuotinas.

Be to, svarbu ne tik aukštos kokybės detalės, bet ir kokybiškas jų montavimas. Kviečiame apsilankyti automobilių servise „Gerautus“ ir pasinautoti šia galimybe – pakeisti automobilio stabdžių diskus, atlikti stabdžių diskų tekinimą ar stabdžių būgnų keitimą.


Stabdžių sistemos remontas
Automobilių stabdžių sistema leidžia saugiai sustabdyti važiuojantį automobilį, sumažinti jo greitį arba išlaikyti stovintį automobilį stabilioje padėtyje įvairiomis sąlygomis. Nuo stabdymo kokybės ir efektyvumo priklauso automobilio dinaminės ir eksploatacinės savybės. Kuo kokybiškiau ir efektyviau įmanoma stabdyti greitai važiuojantį automobilį, tuo saugiau ir didesniu greičiu juo galima važiuoti.

Stabdžių sistema turi būti tikrinama reguliariai, kaip nurodo automobilio gamintojo eksploatavimo instrukcija. Iškilus menkiausiam netikslumui, būtinas stabdžių remontas. Laiku neatliktas stabdžių sistemos techninis aptranavimas ir stabdžių remontas gali paveikti prastam ir nesaugiam automobilio stabdymui važiuojant.

Pirmuosiu stabdžių gedimus nesunku pastebėti ir laiku atlikti tinkamą remonto. Bet kompiuterinė stabdžių diagnostika ir remontas turėtų būti atliekamas bent kartą per metus. Taip pat svarbu atkreipti į šiuos aspektus:

  • stabdymo metu sumažėjęs stabdžių efektyvumas, cypia stabdžiai – reikia patikrinti stabdžių trinkeles;
  • stabdymo metu atsiranda vairo vibracija – perkaitę ir susikreivinę priekiniai stabdžių diskai, stringa apkaba ar jo kreipiamoji įvorė – būtinas stabdžių remontas;
  • stabdymo metu juntamas mušimas per stabdžių paminą – susikreivinę, aprūdiję galiniai stabdžių diskai (būgnai), netolygus būgninių stabdžių trinkelių sąlytis su vidine stabdžių būgno plokštuma;
  • atsipalaidavusi stabdžių sistemos konstrukcinė dalis;
  • stabdymo metu tarsi „prasmenga stabdžių“ pamina – sugedęs pagrindinis stabdžių cilindras, stabdžių skysčio nutekėjimas iš hidraulinės sistemos – būtinas stabdžių remontas;
  • automobiliui važiuojant, kaista ratas, blokuojasi stabdžiai – stabdžių apkabos ar jo kreipiamosios įvorės strigimas, gali būti nuplyšęs frikcinis antdėklas.
  • labai sunkiai spaudžiasi stabdžių pamina – gali būti sugedęs vakuuminis stabdžių stiprintuvas, nesandari vakuuminė sistema, užstrigę stabdžių cilindriukai;
  • stabdymo metu automobilį tarsi „užneša“ į šoną – neefektyviai stabdo priekinis ar galinis stabdžių sistemos kontūrai, stringa apkaba ar jo kreipiamoji įvorė, užstrigęs stabdžių cilindriukas, nedirba hidraulinis slėgio reguliatorius;
  • taip pat dažnai susiduriama su rankinio stabdžio gedimais. Atsiradus rankinio stabdžio gedimams, mažinamas stabdžių trinkelių optimalus veikimas, tuomet stabdžių diskai ima dilti skirtingai.

Automobilių servisas „Gerautus“ turėdama modernią įrangą ir kompiuterinę diagnostiką patikrins Jūsų automobilio stabdžių būklę, nustatys galimas problemines vietas, pakeis susidėvėjusias stabdžių dalis.

Automobilių servise „Gerautus“ atliekami šie stabdžių remonto darbai:

  • stabdžių kaladėlių (trinkelių) keitimas;
  • cilindriukų, diskų keitimas;
  • būgnų, žarnelių, vamzdelių ir kitų dalių keitimas;
  • stabdžių suportų remontas;
  • kitų dalių stabdžių remontas.

Mūsų serviso specialistai patars, kokį sprendimą geriausia pasirinkti. Mūsų siūlomas stabdžių sistemos remontas atliekamas kvalifikuotų meistrų, kurie naudojasi naujausiomis technologijomis ir įrenginiais.


Stabdžių skysčio keitimas

Stabdžių skysčio keitimas yra toks pats planinis automobilio remontas kaip ir variklio alyvos ir tepalų keitimas, stabdžių kaladėlių keitimas ar žvakių keitimas. Priklausomai nuo automobilio markės, modelio ir variklio bei tam tikrų konstrukcinių niuansų bei gamintojo yra nurodomas skirtingas laiko intervalas, t.y. kas kiek reikia keisti stabdžių skystį. Dažniausiai rekomenduojama stabdžių skystį keisti kas dvejus metus nepriklausomai nuo to, kiek kilometrų nuvažiavote, ar automobilis ilgą laiką buvo neeksplotuojamas.

Stabdžių skystis yra sukurtas, kad sugertų į drėgmę iš aplinkos ir automobilio stabdžių sistemos. Jis negali nei užvirti, nei užšalti esant be kokioms važiavimo ar aplinkos temperatūros sąlygoms ir turi apsaugoti vidinę sistemą nuo korozijos. Jeigu stabdžių skystis sugeria daugiau nei 3% aplinkos drėgmės, tuomet rūdija automobilio stabdžių sistemos dalys iš vidaus, gadinamos guminės detalės, pasidengia apnašomis stumokliukai, kurie vėliau pradeda sunkiau judėti ir gali net strigti. Be to, svarbu žinoti, kad stabdžių skysčio užvirimo temperatūra sumažėja, o užšalimo taip pat pasidaro artima nuliui. Tačiau atsitinka taip, kad stabdžių sistema užšąla. Ir tada reikia transportuoti automobilį į servisą, jį atšildyti, keisti stabdžių rezervuarą su pagrindiniu stabdžių cilindru – tai didesnės laiko ir išlaidų sąnaudos.

Kai kurie automobiliai turi tą pačią lemputę – tiek rankinio stabdžio indikacijai, tiek pasiekus minimalią stabdžių skysčio ribą, todėl, pamatę tokią lemputę, atkreipkite dėmesį, ar nesate palikę rankinio stabdžio svirties pakeltos. Bet jei rankinis stabdis nepakeltas, o lemputė dar vis šviečia, tuojau pat atsargiai sustokite ir pasitikrinkite stabdžių skysčio kiekį rezervuare. Gali būti, kad stabdžių sistema tapo nesandari dėl trūkusio stabdžių vamzduko ar žarnelės, tokiu atveju automobiliu važiuoti nepatartina, rekomenduojama išsikviesti transportą, kuris saugiai nugabens Jūsų automobilį į servisą. Šią paslaugą gali suteikti automobilių servisas „Gerautus“. Kreipkitės telefonu

Automobilių servise „Gerautus“ atliekamos stabdžių skysčio keitimo paslaugos – kiekvieną kartą parenkamas stabdžių skystis pagal automobilių gamintojo rekomendacijas. Atsakingi automobilių mechanikai tinkamai parenka stabdžių skystį – DOT4, DOT4+, DOT4LWF, DOT3, DOT 5, DOT5.1. Nerekomenduojama savarankiškai eksperimentuoti, nes galite pakenkti stabdžių sistemai ir saugiam vairavimui. Taip pat stabdžių skystis keičiamas naudojant naują 1 litro talpos paketus, nes atidarius stabdžių skystis prisigertų drėgmės ir jau būtų netinkamas naudoti.

Taigi stabdžių skystis, kaip ir stabdžiai, tiesiogiai ir bene labiausiai susijusi su saugiu vairavimu, todėl nepamirškite pasikeisti stabdžių skysčio ir džiaugtis maksimaliai efektyviu stabdymu. Automobilių servisas „Gerautus“ kokybiškai suremontuos Jūsų automobilio stabdžius, patikrins stabdžių sistemos magistralės veiklą ir darbą, pagrindinio stabdžių cilindro sandarumą, stabdžių žarnelių būklę, pakeis stabdžių kaladėles ir suteps stabdžių suportus, reikalui esant, pakeis ar nutekins senus aprūdijusius stabdžių diskus kartu pakeisdami ir stabdžių kaladėles, patikrins rankinio stabdžio veikimą, jei bus būtina, atrestauruos stabdžių suportus.


Stabdžių suporto remontas

Stabdžių apkabos (arba stabdžių suportų) paskirtis – tai, veikiant hidraulinei spaudimo jėgai, priversti stabdžių kaladėles spaustis prie stabdžių diskų ir stabdyti ratus arba, atleidus stabdžio paminą, atlaisvinti apkabos stabdžių trinkeles, kad ratai suktųsi laisvai. Dažniausiai automobilyje, kuriame yra diskiniai stabdžiai, sumontuotos dvi stabdžių apkabos priekyje ir dvi gale.

Dėl temperatūros kaitos, eksplotavimo sąlygų sukietėja stabdžių apkabos tepalas ir stabdžių apkaba pradeda strigti. Dėl to pradeda kaisti ratas, greičiau dėvisi stabdžių trinkelės, sumažėja stabdžių efektyvumas. Paprastai tuomet jos pradeda skleisti cypimo garsą. Kiekviena kaladėlė dažniausiai turi susidėvėjimo indikatorių, metaliuką, ir, nudilus stabdžių kaladėlei iki tam tikro lygmens, tas metaliukas pradeda liestis su stabdžių disko metalu ir pradeda skleisti cypimo garsą. Be to, kai kurie automobiliai turi įmontuotus daviklius į pačias kaladėles, kurioms nudilus automobilio skydelyje matomi įspėjamieji ženklai. O jeigu įspėjamojo indikatoriaus neturi, tuomet susidėvėjimą galima nuspėti pažvelgus į stabdžių suportą (apkabą) – per vidurį yra tam tikros įpjovos, kurioms nudilus, suprantama, reikia atlikti stabdžių apkabos (suporto) remontą arba restauravimą. Dar kitas stabdžių apkabų gedimo atvejis, kai jos užstringa arba iškrypsta iš tinkamos padėties. Tada stabdžių apkaba lengvai neslankioja ir taip stabdoma tik viena stabdžių disko pusė. Derėtų nepamiršti, kad stabdžių kaladėles reikia keisti tiek gale, tiek priekyje. Dar svarbu paminėti, kad dėl automobilio eksploatavimo laiko – suportai pažeidžiami korozijos, dėl kurios suporto gumelės sutrūkinėja ir praleidžia vandenį į judančiąsias dalis. Dėl drėgmės prasideda korozija. O tai lemia rimtus stabdžių sistemos sutrikimus.

Laiku pastebėjus stabdžių apkabos (suporto) defektą, gali užtekti tik jos restauravimo, t.y. jeigu stabdžių suportai (apkabos) leidžia stabdžių skystį, bet nevaikšto, gumelės apsauginės kreipiančiųjų ar cilindriuko yra nedaug įplyšusios. Bet svarbu žinoti, kad restauruojant stabdžių suportus (apkabas) pasitaiko taip, kad tvarkant suportus (apkabas) reikia ne tik keisti remontinį gumelių komplektą, bet kartais tenka keisti ir patį stumokliuką (cilindriuką), kuris nuo vandens ir korozijos yra pažeidžiamas, tokį stumokliuką (cilindriuką), sudėjus į vidų su naujomis kaladėlėmis, gali leisti skystį, kuris per jo korėtą paviršių tekės lauk ir sistema bus nesandari, todėl tokius stumokliukus (cilindriukus) primygtinai rekomenduojame keisti. Tačiau uždelsus, gali tekti keisti stabdžių apkabas (suportus). Nepamirškite, kad laiku atliktas stabdžių apkabų remontas arba restauravimas, užtikrins saugų automobilio eksploatavimą ir mažus remonto kaštus.

Stabdžių kaladėlių keitimas priskiriamas prie automobilio eksploatacinių remontų. Su stabdžių sistema neverta eksperimentuoti su pigiomis detalėmis ar nekokybišku remontu – stabdžiai turi būti remontuojami ir tikrinami reguliariai, kaip nurodo kiekvieno automobilio instrukcija, naudojant reikiamas ir nurodytas medžiagas ir detales. Stabdžių apkabos remontą ar restauravimą rekomenduojame patikėti profesionalams, kadangi tai darbas reikalaujantis žinių, įrankių, kruopštumo ir technologinių procesų išmanymo. Automobilių servise „Gerautus“ atliekamas stabdžių suportų (apkabų) remontas bei restauravimas kokybiškai bei už prieinamą kainą.


Stabdžių vamzdelių remontas

Jeigu automobilio stabdžių vamzdelis surūdijęs, didelė tikimybė, kad gali pradėti tekėti stabdžių skystis. Automobilių hidraulinėje stabdžių sistemoje itin svarbus vaidmuo tenka hidraulinėms stabdžių žarnelėms. Jomis perduodamas hidraulinis stabdžių skystis į stabdžių apkabas ir stabdžių cilindrus. Jeigu šis mechanizmas nefunkcionuoja tinkamai, visiems žinoma, kad tuomet vairuotojas rizikuoja savo ir keleivių saugumu.

Jeigu pastebėjote, jog stabdžių skystis teka iš automobilio, būtina kreiptis į profesionalius meistrus. Automobilių serviso „Gerautus“ specialistai suras tikslų gedimą ir užtikrins, kad automobilio stabdymas bus saugus ir efektyvus.

Stabdžių sistemos remonto metu pakeičiami surūdiję vamzdeliai arba jų dalis naujais. Reikiamo ilgio vamzdelius pagaminame, naudodami kokybišką varinį vamzdelį ir specialius jungiamuosius antgalius.

Patikėkite stabdžių žarnelių keitimą kvalifikuotiems „Gerautus“ darbuotojams, kurie pasirūpins automobilio saugumu.


Stabdžių žarnelės keitimas

Stabdžių sistema yra viena svarbiausių automobilio sistemų, nes nuo jos priklauso vairuotojo ir keleivių saugumas. Stabdymo sistemą sudaro pagrindinis cilindriukas, praslydimo kontrolės sistema, apkaba, stabdžių trinkelės, stabdžių diskai ar būgnai ir žarnelės. Pažeidus žarnelę, iš stabdžių sistemos bėgs stabdžių skystis, todėl nebebus slėgio, reikalingo tinkamam stabdžių sistemos darbui.

Automobilių hidraulinėje stabdžių sistemoje ypatingai svarbus vaidmuo tenka hidraulinėms stabdžių žarnelėms. Jomis perduodamas hidraulinis stabdžių skystis į stabdžių apkabas ir stabdžių cilindrus. Pastebėjus žarnelės įtrūkimus, saugumo sumetimais ją būtina pakeisti nauja. Skirtingai nei standartinės – armuotos stabdžių žarnelės nekeičia savo savybių bėgant laikui, jas galima naudoti ilgesnį eksploatacijos laiką (išskyrus mechaninius pažeidimus), kai standartines rekomenduojama keisti periodiškai.

Jūs lengvai galite patikrinti stabdžių žarnelės sandarumą. Pažeidimai matomi vizualiai arba užčiuopiami palietus. Visada keiskite stabdžių žarneles poromis. Jeigu pamatėte pažeistą žarnelę, keiskite ją nauja. Stabdžių žarnelių keitimas, kaip ir kiekvienas stabdžių sistemos remontas, yra svarbus ir turi būti atliekamas atsakingai, todėl geriausia kreipti į kvalifikuotus specialistus. Automobilių servisas „Gerautus“ yra visada pasiruošęs Jums padėti.

Stabdžių sistemos tikrinimas/profilaktika. 0-6 eurai
Diskinių stabdžių kaladėlių keitimas. 9-11 eurų
Būgninių stabdžių kaladėlių keitimas. 9-17 eurų
Rankinio stabdžio kaladėlių keitimas. 9 -15 eurų
Stabdžių disko pakeitimas. nuo 6 eurų
Stabdžių cilindriuko keitimas. nuo 6 eurų
Stabdžių žarnelės keitimas. nuo 6 eurų
Stabdžių skysčio keitimas su nuorinimu. 9-17 eurų
Rankinio lyno keitimas. nuo 9 eurų
Rankinio stabdžio reguliavimas. nuo 6 eurų
Stabdžių nuorinimas (vienas ratas). 0-3 eurų
Pagrindinio stabdžių cilindro keitimas. nuo 11 eurų
Suporto nuėmimas/pastatymas. nuo 9 eurų
Suporto remontas. 9-60 eurų
Suporto kreipiančiųjų profilaktika. 3-6 eurų

    Registracija į servisą