Vienas pagrindinių stabdžių sistemos elementų – stabdžių kaladėlės (stabdžių trinkelės). Jos skiriasi forma, sudėtimi, taip pat skirtinga ir stabdžių trinkelių paskirtis.
Stabdžių trinkelės gaminamos presuojant jas karštoje temperatūroje. Tada papildomai termiškai apdorojamos ir šlifuojamos, dažomos bei pakuojamos, atliekamas paviršiaus padeginamas specialiomis medžiagomis esant aukštai temperatūrai bei specialiomis medžiagomis esant standartinei temperatūrai. Trinkelėms gaminti naudojamos medžiagos be asbesto ir švino.
Dažniausiai priekinės stabdžių trinkelės dyla greičiau nei galinės, todėl keičiamos dažniau. Jos yra kitokios formos, kiek didesnės už galines, kad atlaikytų didesnį krūvį, skiriasi ir jų sudėtis. Kiekviena vidinė kaladėlė turi susidėvėjimo indikatorių, t.y. metalinę juostelę. Nudilus stabdžių kaladėlei iki tam tikro lygio, metaliukas pradeda liestis su stabdžių disko metalu ir pradeda skleisti cypimo garsą. Dauguma naujesnių automobilių turi į kaladėles įmontuotus daviklius, kurie nudilus stabdžių kaladėlei iki tam tikro lygio perduoda signalą į vairuotojo prietaisų skydelį.
Dėl šių faktorių atsiranda cypimo garsas:
• Stabdant išnaudojamas ne visas trinkelės stabdymo paviršius;
• Stabdžių disko korozija, atsiradusi automobiliui ilgai stovint;
• Jei stabdoma pernelyg švelniai ir ilgai automobiliui riedant laisva pavara (taip stabdant trinkelė nepakankamai stipriai prispaudžiama prie stabdžių disko, tad pradeda vibruoti nuo trinties ir skleidžia specifinį cypimo garsą);
• Susidėvėjęs stabdymo paviršius;
• Stabdžių diskų mušimas, nelygus stabdžių diskų paviršius;
• Nesandari apsauga nuo vandens, purvo ir dulkių, patenkančių ant stabdymo paviršiaus;
• Grioveliai ant stabdžių disko paviršiaus, atsiradę jam nusidėvėjus;
• Nusidėvėjusios stabdžių trinkelės (akustinis daviklis informuoja apie tai);
• Dar vienas pavojingas signalas, rodantis, kad laikas keisti stabdžių trinkeles – pernelyg minkštas stabdžių pedalas. Tai gali reikšti, kad sumažėjo hidraulinis spaudimas, dėl to stabdžių sistema prarado savo efektyvumą.
Trinkeles būtina keisti, kai jos sudyla, ypač jei planuojate tikrinti automobilio techninę būklę, nes patikros metu efektyviam rato ašių stabdymui skiriamas ypatingas dėmesys. Geriausias pasirinkimas – stabdžių kaladėlių keitimas specializuotame automobilių servise „Gerautus“. Mechanikai gali diagnozuoti ne tik stabdžių diskų, bet ir stabdžių būgnų ir kitų detalių gedimus. Trinkelių keitimo autoservise kaina priklauso nuo automobilio markės ir gedimo sudėtingumo.
Kita automobilių serviso „Gerautus“ teikiama paslauga – tai būgninių stabdžių kaladėlių keitimas. Būgniniai stabdžiai montuojami senesnių automobilių priekyje, nes tuo metu greičiai nebuvo dideli ir tokia konstrukcija atrodė priimtinesnė. Būgniniai stabdžiai skiriasi nuo diskinių tuo, kad stabdžių kaladėlės yra uždengtos būgnu ir stabdo ne spausdamos stabdžių diską, kaip yra diskiniuose stabdžiuose, bet, priešingai, jos plečiasi ir remiasi į būgno vidines sieneles, taip sukeldamos trintį, tuo metu vyksta stabdymas. Bėgant metams, stabdžių būgnas rūdija, todėl rūdija ir viskas, kas yra jo viduje – cilindrai, kaladėlės, būgno vidus ir visos spyruoklės.
Taigi jeigu nežinote, kurias stabdžių trinkeles geriausia būtų pasirinkti, kreipkitės į profesionalius automobilių serviso „Gerautus“ darbuotojus, kurie atsakys į visus Jums rūpimus klausimus, ir yra pasiruošę greitai ir kokybiškai išspręsti Jūsų automobilio problemas, susijusias su stabdžių kaladėlėmis. Rasime geriausią kainos ir kokybės santykį.
< Atgal