Šarnyrai sudaryti iš metalinių strypų ir yra padengti apsaugine guma, kuri apsaugo juos nuo gedimų. Automobiliuose yra mažiausiai du šarnyrai, kurie jungia priekinius ratus, tačiau kai kuriuose priekiniais ratais varomuose automobiliuose yra ir galiniai šarnyrai. Šarnyrai yra viena iš svarbiausių važiuoklės dalių, o šarnyrų restauravimas – vienas svarbiausių procesų, norint šias automobilio detales palaikyti kokybiškas. Šio tipo automobilio dalys jungia judančias pakabos detales ir leidžia joms nevaržomai judėti. Esant kelio nelygumams, važiuojant duobėtu keliu, jie padeda užtikrinti automobilio stabilumą, nes reikiamu kampu keičia pakabos aukštį. Tai užtikrina patogų ir saugų važiavimą.
Šarnyrai labiausiai dėvisi važinėjant nelygiais, duobėtais keliais. Šarnyrų būklę iš dalies veikia ir oro sąlygos, staigūs temperatūros pokyčiai. Norint pastebėti nedidelius šarnyrų gedimus, reikia profilaktiškai patikrinti jų būklę, pavyzdžiui, keičiant alyvą ar pildant padangų orą. Esant smulkiems gedimams girdisi tylus, automobiliui nebūdingas garsas. Stipriai sugedę šarnyrai pradeda skleisti garsesnį triukšmą. Kai genda šarnyrai, jie po truputį laisvėja, pradeda klibėti. Kuo smarkiau jie yra atsilaisvinę ir kliba, tuo skleidžiamas garsas yra intensyvesnis.
Be abejo, kuo jie senesni, tuo didesnė tikimybė, jog šarnyrų gumos susidėvėjusios, vietomis suskilusios ar įtrūkusios. Tai labai neigiamai veikia šarnyrus, nes išteka jų tepalas, o į vidų patenka drėgmė, gatvės purvas, druskos ir kiti nešvarumai. Tada šios dalys pradeda šlifuotis, atsiranda kenksminga trintis. Tokiu atveju genda ne tik šarnyrai, bet ir kitos važiuoklės dalys, kurios yra tiesiogiai su jais susijusios. Stipriai sugedę šarnyrai gali išsinerti, kas sukelia kitų važiuoklės sistemos dalių gedimus, o vėliau gali atsirasti ratų laisvumas, kas sukelia automobilio nestabilumą.
Vienas iš tvarkymo būdų gali būti keitimas arba kitas variantas – šarnyrų restauravimas. Šarnyrai dėl montavimo savybių gali būti restauruojami ar keičiami naujais, priklausomai nuo gedimo. Nors šarnyrų keitimas palyginus nėra toks sudėtingas, tačiau blogai sumontuoti šarnyrai greičiau dėvisi, kas vėliau gali kenkti kitoms sveikoms važiuoklės dalims. Didesnės automobilių tvarkymo išlaidos apsaugos nuo rimtesnių gedimų. Todėl šiuo atveju rekomenduojama netaupyti, o ieškoti kokybiško darbo atlikimo.
< Atgal