Mums patinka remontuoti automobilius, nes darome tai, ką išmanone geriausiai. Nuo 2001 metų!

Aušinimo sistemos remontas

< Atgal

Aušinimo sistemos remontas

Aušinimo sistemos paskirtis – tai ne tik palaikyti optimalų automobilio variklio darbo temperatūrinį režimą, bet ir nuvesti į aplinką šilumos perteklių, apsaugoti nuo perkaitimo variklio cilindrų sieneles, taip pat apsaugoti variklį nuo nekontroliuojamo savaiminio kuro mišinio užsidegimo. Aušinimo sistemos skystis susideda iš įvairių proporcijų monoetilengliukolio ir vandens mišinio bei specialių priedų. Aušinimo skysčio užšalimo temperatūra iki -35 °C, o virimo iki +125 °C.

Atkreipkite dėmesį į šiuos aspektus:

  • Aušinimo skysčiai turi tam tikrus ženklinimus. Pavyzdžiui, „G11“, „G12“  yra „Volkswagen“ specifikacijos, jos nurodo aušinimo skysčio tipą. Tokius užrašus galima rasti ant aušinimo skysčio bakelio. „G30“ ir „G40“ – tai antifrizo pavadinimas, galimai nukopijuotas nuo vokiečių gamintojo „Basf“, pvz., aušinimo skystis „Glysantin G30“. Rinkoje yra gamintojų, kurie nesertifikuoja savo produktų ir nurašo specifikacijas nuo naudojamų koncentratų etikečių. Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad tokie produktai neatitinka reikalavimų ir vartotojai klaidinami.
  • Be to, aušinimo skysčių spalva, galima teigti, neturi jokios įtakos kokybei – skirtingi gamintojai spalvomis atskiria savo produkcijos rūšis, pvz., su silikatais ar be jų, su boratais ar be jų ir kt. Bet nepatariama maišyti skirtingų spalvų antifrizus, nes gali būti skirtingų gamintojų nevienodų tipų aušinimo skysčių. Geriausia pakeisti visą aušinimo skystį, nes skirtingi nuo korozijos saugantys inhibitoriai gali sudaryti naujus nereikalingus junginius arba suardyti jau esančius kompleksus.
  • Svarbu žinoti, kad nusipirkę koncentruotą antifrizą, jį būtina praskiesti distiliuotu vandeniu, nes neskiestas antifrizas žiemą gali sustingti, o sumaišytas su vandeniu vienodomis dalimis puikiai tarnaus ir esant –35 ºC temperatūrai.
    Negalima pilti geriamo vandens į aušinimo sistemą, nes ji gali surūdyti, t.y. kalkės gali užkimšti radiatoriaus kanalus ir pažeisti vandens siurblį. Taip pat gali perkaisti arba užkalkėti variklis.
  • Jeigu prieš artėjant šaltajam laikotarpiui nekeičiamas aušinimo skystis, jis gali užšalti ir sugadinti variklio bloką. Netgi distiliuotas vanduo netinka dėl savo korozinių savybių, tačiau jis naudojamas ruošiant aušinimo skysčius.
  • Jei variklis netinkamai aušinamas, didelė tikimybė, kad įkais alkūninio ir dujų skirstymo mechanizmų detalės, jos bus blogiau tepamos, atsiras mechaniniai detalių pažeidimai bei rimti variklio gedimai. Taip pat negerai variklį peraušinti, nes ant cilindrų sienelių gali kondensuotis degalai, būtų blogiau paruošiamas kuro mišinys. Dėl to sumažėtų variklio galia ir padidėtų degalų sąnaudos. Todėl vairuotojui būtina nuolat stebėti, kad aušinimo skysčio temperatūra aušinimo sistemoje būtų 85-95 °C, nepriklausomai nuo aplinkos temperatūros, variklio apkrovos ir jo sūkių dažnio.

Bet jeigu pastebima, kad transporto priemonės radiatoriuje pradeda trūkti aušinimo skysčio, po automobiliu susidaro aušinimo skysčio balutė ar važiuojant pradeda kaisti variklis, būtina atvykti į automobilių servisą dėl aušinimo sistemos patikros, kad vėliau, eksploatuojant automobilį, neatsirastų nemalonių netikėtumų. Dažnai pastebimas aušinimo skysčio nutekėjimas per įvairias aušinimo sistemos jungiamąsias dalis: plastikiniai trišakiai, žarnų fiksavimo apkabos ir t.t. Sunkiai matomiems aušinimo sistemos gedimams nustatyti naudojama speciali įranga.

Aušinimo skysčio keitimas – tai vienas iš periodinio techninio automobilio aptarnavimo darbų. Automobilių gamintojai rekomenduoja aušinimo skystį sistemoje keisti kas dvejus metus arba kas šešiasdešimt tūkstančių kilometrų.

Aušinimo sistemos remontas automobilių servise „Gerautus“, atliekamas darbuotojų-mechanikų vadovaujantis automobilio gamintojo instrukcija:

  • Patikrina ventiliatoriaus pavaros diržus;
  • Išvalomas radiatoriaus paviršius;
  • Patikrinami skysčio šiluminio režimo reguliavimo ir temperatūros kontrolės prietaisai, aušinimo skysčio užšalimo temperatūra ir kitos skysčio savybės;
  • Patikrinama, ar nėra antifrizo prasisunkimo vietų;
  • Netinkamas ar nekokybiškas antifrizas utilizuojamas ir priduodamas į atliekų perdirbimo įmones, nes autoservisas „Gerautus“ prisideda prie šalies bei pasaulio gamtosaugos.

Taigi atsakingai bei tinkamai prižiūrima automobilio aušinimo sistema prisidės prie transporto priemonės ilgesnio ir efektyvesnio eksploatavimo.

Registracija į servisą