Mums patinka remontuoti automobilius, nes darome tai, ką išmanone geriausiai. Nuo 2001 metų!

Amortizatorių keitimas

< Atgal

Amortizatorių keitimas

Amortizatorių paskirtis – tai slopinti vertikalius judėjimus, sukeltus važiuojant automobiliu nelygiu paviršiumi. Amortizatoriai atlieka dvi virpesių slopinimo funkcijas:

  • Absorbuoja didesnius nei vidutiniai nelygumus taip, kad smūgis nėra perduodamas automobilio važiuoklei;
  • Suteikia pakabai stabilumo, t.y. neleidžia, kad automobilio kėbulo virpesiai didėtų ir ilgai truktų virpėjimas.

Svarbu žinoti, kad amortizuojamų ir neamortizuojamų masių svyravimai turi neigiamos įtakos važiavimo komfortui ir saugumui. Esant netvarkingiems amortizatoriams automobilis kelyje yra nestabilus, todėl staigiai stabdant, stabdymo kelias pailgėja ir galima patirti autoavariją. Taip pat sugedę amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams – vairo traukėms, antgaliams šarnyrams, svirtims, guminėms įvorėms, atraminiams guoliams ir kitoms dalims. Tokiais atvejais automobilio eksploatacija ypatingai pavojinga. Dėl to labai svarbu laiku pastebėti problemą ir esant reikalui turi būti atliekamas amortizatorių keitimas.

Priklausomai nuo vairavimo sąlygų, amortizatoriai genda maždaug po 60–80 tūkst. kilometrų ridos. Galima pastebėti, kad blogai dirba amortizatoriai ir reikalingas amortizatorių keitimas, kai važiuojant 80 km/h greičiu, pailgėja stabdymas iki 2–3 metrų (palyginti su automobiliu, turinčiu gerai veikiančius amortizatorius).

Dažniausios amortizatorių gedimo priežastys:

  • Suplyšusios apsauginės amortizatoriaus koto gumos. Laiku nepastebėjus plyšusios amortizatoriaus apsauginės gumos, papuolęs smėlis ir kitos apnašos tarp judančių amortizatoriaus dalių sugadina riebokšlį ir amortizatorius pradeda leisti tepalą, tepaluotas amortizatorius paprastai pasidengia dulkėmis;
  • Smūgio metu sulenktas amortizatoriaus kotas;
  • Amortizatoriaus montuojamas nesilaikant gamintojo instrukcijų;
  • Amortizatoriaus pažeidimas montuojamas be specialių įrankių;
  • Keičiamas tik vienos pusės amortizatorius. Rekomenduojama amortizatorius, esančius vienoje automobilio ašyje, remonto metu kartu keisti abiejų automobilio pusių.

Dar ir šiandien yra populiaru amortizatorių restauravimas, tačiau atkreipkite dėmesį, kad dėl kokybės ir saugumo ne visada verta restauruoti. Lietuvos rinkoje yra įvairių gamintojų amortizatorių, kurie yra ir kokybiški, ir prieinama kaina.

Amortizatoriaus sudedamoji dalis yra spyruoklė, kuri sudaro sąlygas rato judėjimui, leidžia kelio nelygumų energiją transformuoti į spyruoklių energiją.  Dažniausiai transporto priemonėse naudojamos suspaudžiamosios cilindrinės spyruoklės. Jos gaminamos įkaitintą plieninę vielą vyniojant ant strypo, paskui kietinama ir atleidžiama. Cilindrinės spyruoklės pasižymi kietumo charakteristika. Tačiau, kaip ir kitos automobilių detalės, amortizatoriaus spyruoklės dėvisi ir jas taip pat būtina keisti naujomis.

Dažniausios spyruoklių lūžimo priežastys:

  • Dėl didelių apkrovų trūkęs plieninių spyruoklių paviršius, todėl atsiranda lūžimo pavojus;
  • Cilindrinės spyruoklės įdedamos ir išimamos be tinkamų spyruoklių suspaudimo įtaisų;
  • Keičiama tik viena tos pačios ašies spyruoklė, nors rekomenduojama spyruokles keisti abiejose pusėse;
  • Spyruoklių ženklinimas neatitinka jos ženklinamos spalvomis arba ant vijų automobilio paskirčiai;
  • Yra spyruoklės stovo pažeidimų (mechaninių, korozijos). Juos būtina pašalinti, jei to padaryti neįmanoma, reikia keisti stovą;
  • Natūralus metalo senėjimas, savybių praradimas.

Dėl Lietuvos klimato sąlygų, važiavimo pobūdžio dažna kita problema – tai atraminės plokštelės korozijos pažeidimas. Taigi dėl drėgmės, purvo bei žiemą barstomos druskos rekomenduojame atramines plokšteles keisti naujomis arba įvairiomis antikorozinėmis priemonėmis užkonservuoti pažeistas atramines amortizatoriaus plokšteles ir šiek tiek prailginti jų tarnavimo laiką.

Taip pat svarbu žinoti, kad būtina keisti amortizatoriaus gumas, kurios padengiamos purškiamu silikonu, tokiu būdu dar labiau prailginamas apsauginių gumų tarnavimo laikas bei suteikiama joms elastingumo.

Taigi autoserviso „Gerautus“ kvalifikuoti mechanikai vadovaudamiesi automobilių gamintojų rekomendacijomis ir turėdami  visus reikalingus darbui įrankius, greitai ir profesionaliai įvairioms transporto priemonėms keičia amortizatorius ir spyruokles. Nerizikuokite važiuodami blogais amortizatoriais. Pasikeitus amortizatorius bei spyruokles, pajusite, kaip sutrumpėja automobilio stabdymo kelias, automobilis mažiau siūbuoja, saugiau važiuoti atliekant posūkius, nėra pašalinių garsų ar bildesių.

Registracija į servisą