Mums patinka remontuoti automobilius, nes darome tai, ką išmanone geriausiai. Nuo 2001 metų!

Abs remontas

< Atgal

Abs remontas

Lietuvoje, kaip ir daugelyje pasaulio šalių, kelių būklė tik gerėja, transporto priemonės nuolat tobulinamos ne tik dėl globalinio atšilimo, bet ir dėl žmonių saugaus važiavimo. Viena iš svarbesnių saugumo įrangų – tai automobilių stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) (angl. Anti-Lock Braking System). Nuo 2006 metų ABS praslydimo kontrolės sistema, kaip standartinė įranga, yra montuojama visuose automobiliuose. Tačiau net ir žinomiausių prekinių ženklų automobiliai dėl eksploatacijos nusidėvi. Ne išimtis yra ir ABS sistema, todėl tokiam automobiliui tampa reikalingas ABS remontas.

ABS bloko paskirtis– tai stabdymo metu neleisti  blokuoti ratų, kad  stabdymo jėgos pasiskirstytų tarp ratų pagal jų sukibimo su atraminiu paviršiumi plotą. Kitaip tariant, ši stabdymo sistema padeda suvaldyti automobilį jam slystant. Jeigu neveikia ABS sistema, važiuoti slidžiu bei šlapiu metų laiku yra pavojingiau.

Kaip veikia automobilių stabdžių antiblokavimo sistema (ABS)?

Elektroninis valdymo blokas (EVB) apdoroja įvairių daviklių siunčiamą informaciją ir pagal programą valdo kiekvieno rato stabdymo momento dydį. EVB yra užprogramuoti normalus automobilio važiavimo ir stabdymo duomenys, saugomi atminties bloke. Taip pat sumontuota apsauga nuo išorinių elektromagnetinių laukų, trukdančių vykdymo procesą, nuo trumpų jungimų išorinėse grandinėse ir signalizacijos sistema, perspėjanti vairuotoją apie ABS gedimus. Atsiradus gedimui, sistema veikia arba iš dalies išjungiama. Gedimų kodas saugomas EVB atminties bloke ir nustatomas diagnostikos prietaisu. Be to, EVB atlieka savidiagnostiką. Mikroprocesoriai patikrina vienas kitą, taip pat daviklius, elektromagnetinius vožtuvus ir laidus. Kontrolinė lemputė užsidega įjungus uždegimo sistemą ir užgęsta tik atlikus savidiagnostiką.

Kitos svarbios su saugumu susijusios, transporto priemonėje esančios sistemos:

  • Elektroninė stabdymo galios paskirstymo funkcija EBD;
  • Antipraslydimo sistema ASR (angl. Acceleration Slip Regulation);
  • Elektroninė stabilumo programa ESP (angl. Electronic Stability Program);
  • Traukos kontrolės sistema TCS (angl. Traction Control System);
  • Greičio ir atstumo palaikymo sistema ACC, duodanti signalą, kai atsiranda pavojus atsitrenkti FA (angl. Forward Alert);
  • Susidūrimo sušvelninimo stabdant sistema CMBB (angl. Collision Mitigation by Braking).

Atkreipkite dėmesį:

  • Jeigu automobilyje užsidegė įspėjamoji ABS lemputė, apsilankykite automobilių servise kaip įmanoma greičiau, kad jame dirbantys kompetentingi darbuotojai pašalintų priežastį, dėl kurios užsidegė lemputė. Nuo to priklauso Jūsų, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumas.
  • Reguliariai tikrinkite stabdžių skysčio lygį sistemoje.
  • Uždėjus didesnius ratlankius, dažniausiai reikia perkalibruoti ABS stabdžių sistemą.
  • ABS jutiklis klaidą gali rodyti dėl susidėvėjusio varančiojo pusašio.

Automobilių servise „Gerautus“ turime visas technines galimybes profesionaliai nustatyti ABS sistemos bloko gedimus ir pasiūlyti ABS gedimų remonto būdus vadovaujantis automobilių gamintojų nurodymais ir technologinėmis instrukcijomis:

  • Kai kuriuose stabdžių antiblokavimo sistemos komponentuose susidaro slėgis didesnis nei 180 bar. Dirbant prie bet kokios stabdžių sistemos hidraulinės dalies būtina panaikinti slėgį. Norint tai padaryti, išjungus degimą, reikia numinti keletą kartų stabdžių pedalą (kai kuriais atvejais gali prireikti išminti stabdžių pedalą apie 20 kartų).
  • Negalima įjungti ir išjungti elektroninio valdymo bloko ar bet kokio kito ABS komponento esant įjungtam degimui. Tai gali pakenkti elektroninio valdymo bloko mikroprocesoriams.
  • Būtina įsitikinti, kad visa elektros instaliacija yra geros būklės ir gerai sujungtos jungtys. (Ypač elektroninio valdymo bloko ir hidraulinio agregato – moduliatoriaus).
  • Nejungti tiesiogiai 12 V įtampos prie elektromagnetinių vožtuvų ilgiau nei kelias sekundes, nes gali perkaisti ir sudegti elektromagnetinių vožtuvų apvijos.
  • Įsitikinti, kad įžeminimai švarūs ir gerai pritvirtinti.
  • Netikrinti įtampos, jeigu trumpina laidus.
  • Nepajunginėti jokio testavimo prietaiso, ampermetro, voltmetro esant įjungtam degimui.
  • Prieš pradedant atlikti diagnostikos darbus, svarbu įsitikinti, kad akumuliatorių baterijos įtampa yra 11,5-13,5 V.
  • Neužvedinėti variklio su prietaisu didesnės įtampos nei 12 V, norint pakrauti akumuliatoriaus bateriją, būtina atjungti automobilio elektros instaliaciją.
  • Negalima atjungti baterijos esant įjungtam degimui.
  • Nekaitinti automobilio daugiau nei 80 oC, pvz., dažymo kameroje neišėmus elektroninio valdymo bloko, bet jei automobilis kokiu nors būdu buvo įkaitintas, neatlikti jokių testavimo darbų.
  • Negalima pravesti bet kokius elektros laidus (pvz., radijo antenos kabelį) arti EVB, kadangi tai gali sutrikdyti EVB darbą.
  • Jei reikia pakeisti vamzdelį ar žarnelę, naudoti tik patikrinto gamintojo detales.
  • Nekalti per kampinio greičio daviklį ar impulsų ratą.
  • Jeigu automobilyje sumontuota ABS sistema su keturiais kampinio greičio davikliais, nenaudoti padangų su aukštu diametru ant kurios nors ašies. Tinka plačios padangos, jei jos atitinka rekomenduojamą aukštį. Visos keturios padangos turi būti vienodo diametro, kitu atveju į elektroninį valdymo bloką bus siunčiami neteisingi duomenys.
  • Netepti kampinio greičio daviklių bei impulsų rato.
  • Neperveržti rato tvirtinimo varžtų, nes gali deformuotis stabdžių diskas ar būgnas ir kampinio greičio daviklių signalai bus netikslūs.
  • Jeigu keičiamas stabdžių diskas, stabdžių būgnas, kardaninis velenas arba diferencialas (priklausomai nuo antiblokavimo sistemos įrengimo) ir ant keičiamo elemento yra dantytas rotorius (impulsų ratas) kampinio greičio davikliui, būtina įsitikinti, kad ant naujos dalies yra lygiai toks pat rotorius.
  • Keičiant kampinio greičio daviklius, būtina patikrinti tarpelį tarp daviklio ir impulsų rato ir, esant netikslumams, sureguliuoti.

Po profesionaliai atliktų ABS bloko remonto darbų Jūs tikrai pastebėsite, kad:

  • pagerėjo stabdymo efektyvumas;
  • pagerėjo automobilio stabilumas ir valdymas stabdant;
  • švelnus stabdymas be trūkčiojimų.

Tuo pasirūpinsime mes – profesionali „Gerautus“ automobilių serviso komanda. Pateikite užklausą, atvykite ir rasime tinkamiausius sprendimus.

    Registracija į servisą